Drones contra senglars.
L'arribada de la pesta porcina africana preocupa el sector porcí. Els agents rurals de Lleida ajuden els caçadors amb un dron perquè els senglars siguin més fàcils de trobar i perquè cacin més, segons informa Porcat.
L'objectiu d'aquestes mesures és reduir la cabana d'aquests animals i prevenir l'entrada de la pesta porcina. Segons Lorenzo Ricou, cap del cos d'Agents Rurals de Lleida, "no podem abaixar la guàrdia i hem de continuar caçant, abatent sobretot senglars que puguin fer molts quilòmetres per evitar que aquests animals arribin a les granges de porcí."
El dron incorpora una càmera tèrmica, que permet veure els primers exemplars. Sovint, els senglars s'amaguen dins d'un canyar i, si no és a vista d'ocell, és molt difícil localitzar-los.
Font: PORCAT.